Violeta Niebla
Violeta Niebla (Málaga, 1981) studied English Philology but finds in photography her most legitimate language, her potential self. All her work is poetic; from her polaroid collections to her performances or texts integrated in different formats (theater, video and books). Her language is loaded with images, from where she generates poetry and drama, always keeping a short distance with the daily feelings.
Her relationship with the public is total; She seeks to seduce and captivate, making them think from the encounter. That is the main reason that leads her to exceed the limits of literary poetry to explore the spaces that allow representation. Her poems are present in a play, in a flyer or on the floor of an exhibition hall: any place can be perfect to flirt with her poetry.
Be me for two hours, 2016
For Vulva del FeM (Festival of Malaga, Spanish Cinema), Violeta transcended her poetry of intimate and feminist style: she committed an attack against her privacy and against the privacy of the people who share her life by distributing flyers with her Facebook account and login so the public could access her personal profile. Those who did, were able to read her messages but also stablished all kinds of conversations with her contacts and posted ridiculous comments on her wall.
You will not be my baby, 2015
This is a collection of poems written by the author during her 20's: the result of experiencing the lack of love after the lack of love. From her sentimental experiences Violeta invites us to imagine possible ways of living the identity and emotions when the romances come into play from the self-parodying lament.
Violeta Niebla (Málaga, 1981) estudió Filología Inglesa pero encuentra en la fotografía su lenguaje más legítimo, su yo potencial. Toda su obra es poética, bien sean sus colecciones de polaroid, sus performances o sus textos integrados en diferentes formatos (teatro, vídeo, libros). Su lenguaje está cargado de imágenes, desde donde genera poesía y drama, siempre manteniendo una corta distancia con los sentires diarios.
Su vinculación con los públicos es total; busca seducirlos, cautivarlos y hacerles pensar desde el encuentro. Ese es el principal motivo que le lleva a exceder los límites de la poesía literaria para explorar los espacios que permite la representación. Los receptores pueden encontrar sus poemas en una obra de teatro, en un flyer o en el suelo de una sala de exposiciones: cualquier lugar puede ser perfecto para flirtear con su poesía.
Be me for two hours, 2016
Para Vulva del FeM (Festival de Malaga. Cine Español), Violeta trascendió su poesía de corte íntima y feminista: cometió un atentado contra su intimidad y contra la intimidad de las personas que comparten su vida con ella repartiendo flyers con su dirección de cuenta y clave de Facebook para que los públicos pudieran acceder a su perfil personal. Quienes lo hicieron no se quedaron solo en leer sus mensajes sino que mantuvieron todo tipo de conversaciones con sus contactos y colgaron publicaciones ridículas en su muro.
No serás mi baby, 2015
Esta es una colección de poemas escritos por la autora durante la década de sus 20: el resultado de experimentar el desamor tras el desamor. Desde sus experiencias sentimentales Violeta nos invita a imaginar, desde la lamentación autoparódica, formas posibles de vivir la identidad y las emociones cuando los romances entran en juego.